rondjeijsselmeer.reismee.nl

Naarden - Harderwijk

Vanmorgen 07.15 uur opgestaan en 08.00 uur voor een heerlijk ontbijt aan tafel.

Vandaag gaan we van Naarden naar Harderwijk alwaar we een slaapadres hebben gereserveerd van vrienden op de fiets.

Eerst langs het Gooimeer naar huizen en vandaar verder door de weilanden, onderweg moesten we de rivier de Eem oversteken met een veerpont naar Eemdijk. Toen we aan de anderekant van de rivier aangekomen zijn eerst heerlijk koffie gedronken.

Daarna verder naar Spakenburg waar eerst bij de groot grutter wat boodschappen hebben gedaan voor de lunch. Na de boodschappen verder langs de randmeren met de stranden strand Nulde en strand Horst. Onderweg verschillende malen gestopt om wat foto’s te maken van de mooie plekjes.

Bij strand Horst zijn we onder de bomen neergestreken om onze lunch te nuttigen bij een temperatuur van 33 gr. Het heeft ons wel verbaasd hoe droog het hier is alles is geel en het lijkt al wel herfst zoveel blad ligt er op de grond. Na de lunch verder naar Harderwijk omdat we te vroeg waren om naar ons logeeradres te gaan zijn we doorgereden naar de boulevard in Harderwijk, waar we ons te goed hebben gedaan aan een heerlijke koele versnapering.

We hebben ons om 17.00 uur gemeld bij het slaapadres waar we aller hartelijks werden ontvangen. Bij de reservering werd ons aangeboden om tegen een kleine vergoeding met het gezin mee te eten. Na een beetje gekletst te hebben werd onze kamer gewezen en hebben we van een heerlijk douche genoten. Om 18.15 uur bij de familie aan de tafel aangeschoven. De maaltijd bestond uit een heerlijke salade met zoete aardappelen en het dessert was watermeloen, dit was een perfecte maaltijd bij een dag als vandaag met hoge temperaturen.

Na het eten zijn we neergestreken in de tuin waar de temperatuur inmiddels wel wat was gedaald. Ons werd koffie aangeboden en later nog een glaasje wijn. De ervaringen die we inmiddels hebben van vrienden op de fiets zijn voor ons positief, voor deze fietsreis hebben we er nog 4 tegaan.

Aantal km 60.