rondjeijsselmeer.reismee.nl

Harderwijk - Genemuiden

Vanmorgen om 08.00 uur aan de ontbijttafel met het gastgezin moeder en 3 zonen, het ontbijt was heerlijk en om 09.10 uur zaten we weer op de fiets.

Eerst nog wat boodschappen gehaald voor onze lunch en toen Harderwijk weer uit gereden. De weg voerden ons door de weilanden naar Hierden, vandaar ging het verder naar Elburg en onderweg een keer gestopt om koffie te drinken met ons eigen warm water en koffie sticks.

In Elburg was er braderie en rommelmarkt waar we dan ook hebben rond gelopen. We kwamen bij de kerk langs en daar stonden de deuren open dus even kijken, de kerk zat helemaal vol omdat op dat moment een mannenkoor het veluwsmannen ensemble aan het zingen was, wij zijn daar ook bij gaan zitten luisteren die konden heel mooi zingen.

Toen we buiten kwamen regende het zachtjes dus snel naar de fiets voor een jas, maar toen we goed en wel onderweg waren was het alweer droog dus nog even verder wandelen over de markt. Elburg is een vestingstad en in de buitenmuur zijn verschillende torentjes die je kan bezoeken, bij een daarvan hebben we een bezoek gebracht en even naar boven gegaan om een beeld van Elburg te krijgen.

Na Elburg hebben we onderweg onze lunch genuttigd om vervolgens onderweg te gaan naar Kampen. Daar hebben we ook een beetje rond gekeken en wat foto’s gemaakt. Toen we onderweg waren naar Genemuiden hebben we nog onze regenjassen aangetrokken tegen de regen maar uiteindelijk viel het alles mee.

Bij aankomst in Genemuiden zijn we opzoek gegaan naar een café of restaurant om wat te drinken, maar er is erg weinig te vinden. Na wat zoeken vonden we een café/restaurant toen Marian wilden gaan zitten zag ze op de muur het embleem van de camino de Santiago met de gele pijl er onder. Bij navraag bij de serveerster waarom dit embleem hier op de muur stond kon ze ons geen antwoord geven, toen ik haar vertelde dat dit het embleem van de Camion de Santiago is zij ze O maar mijn baas heeft deze route gelopen. Hierdoor werd voor haar alles duidelijk en wisten wij ook waarom.

Om 17.30 uur gemeld bij ons gastadres waar we hartelijk werden verwelkomt door onze gast vrouw, eerst maar wat drinken in de royale tuin en daarna liet ze onze kamer zien. Het is een heel groot oud huis wat tot in de puntjes gerestaureerd is. Onze kamer is een schitterend verblijf.

Om 19.00 uur werden wij aan het dinertafel verwacht waar we een drie gangen menu geserveerd kregen. Wij hebben er bijzonder van genoten en het was ook heel gezellig we zaten met 5 personen aan tafel de gastvrouw en gastheer en nog 1 gast en wij met 2. Na het diner zijn we nog even naar buiten gegaan om een kop koffie te drinken en daarna zijn we naar onze kamer gegaan.

Aantal km 64.