rondjeijsselmeer.reismee.nl

Genemuiden - Oudemirdum

Vanmorgen na een uitgebreid ontbijt om 09.00 uur vertrokken, het adres waar we verbleven was er een uit een boekje een schitterend huis met alles tip top voor elkaar. De gastvrouw en gastheer waren super leuke mensen waar alles ook voor moest kloppen.

We vertrokken vanmorgen op tijd omdat ze voor vandaag na 14.00 uur regen verwachten, het idee was om dan maar alvast zon ver mogelijk weg te zijn. We hadden de wind mee dus het schoot lekker op.

De tocht ging vandaag van Genemuiden via Zwartsluis - Sint Jansklooster - Blokzijl - Nederland - Kaldenberg - Lemmer naar Oudemirdum. In Blokzijl even een stop gemaakt voor een paar foto’s bij de sluis, en vandaar ging het verder door de weerribben wat een schitterend gebied is. In Kaldenberg hebben we koffie gedronken waar we heerlijk op het terras aan het water zaten.

Van Kaldenberg ging het verder langs een kanaaltje met behoorlijk wat pleziervaart. We waren om 13.00 uur In Lemmer waar we bij de supermarkt wat gehaald hebben voor de lunch, maar toen we buiten kwamen regende het een beetje dus toen toch maar een droog plekje opgezocht op een terras en daar wat te eten en drinken besteld want buiten in de regen je lunch nuttigen is niet ons plan.

Na de lunch het was inmiddels weer droog aan het laatste stuk begonnen, dit ging weer over dijkjes en door weilanden. Bij een boerderij stonden een hele rij hokken met kalveren daar even gestopt en Marian heeft wat foto’s gemaakt, er was een jonge jongen die de kalveren aan het voeren was en daar heb je dan natuurlijk ook een praatje mee hij vertelden dat z’n oma ook bij vrienden op de fiets logeerden en zij daar ook positief over was.

Ongeveer 5 minuten voor oudemirdum begon het zachtjes te regenen dus maar even de regenjas tevoorschijn gehaald, in oudemirdum was er een mooi overdekt terras waar we een heerlijke versnapering besteld hebben. Toen we 15 minuten zaten begon het behoorlijk te regen maar met de wetenschap dat we 120 meter van ons slaapadres af zaten was dat geen probleem.

Om 16.30 uur ons gemeld bij het overnachting adres en daar weer eerst onder de douche. Vanavond gaan we eten op de brink in Oudemirdum en morgen gaan we verder naar Harlingen. Ze geven voor morgen ochtend nog een paar spetters regen op en dan word beet weer droog.

Aantal kilometers 71 km.