rondjeijsselmeer.reismee.nl

Oudemirdum - Harlingen

Vanmorgen om 08.45 uur vertrokken om onze tocht naar Harlingen te maken, aangezien de vooruitzichten voor het weer niet heel goed waren hielden rekening dat we wat tijd zouden verliezen om te schuilen.

Van Oudemirdum ging het eerst naar Stavoren waar we koffie hebben gedronken om de bui die er aan zat te komen over te laten gaan. Na een stelletje foto’s gemaakt te hebben van de haven en het vrouwtje van Stavoren zijn we weer verder gegaan naar Hindeloopen, ook daar even rond geneuzd en een paar foto’s gemaakt.

Na Hindeloopen ging het verder via Gaast naar Makkum hier ook nog weer wat foto’s genomen, de lucht werd al wel weer wat donkerder maar we zijn toch verder gegaan op weg naar Harlingen. Ongeveer 2 km voor de Afsluitdijk begon het weer te regenen snel regenjack aan en fietsen maar het ging wel behoorlijk te keer, we reden onder de autoweg van Leeuwarden naar de Afsluitdijk door dus even gestopt onder het viaduct maar dat was ook geen pretje want de wind blies er flink doorheen. Na overleg toch noch 500 meter door naar een wegrestaurant, toen we daar net binnen waren ging het pas echt los.

Na een heerlijke kop soep was het weer droog en zijn we vertrokken voor de laatste 10 km, we zijn over de zeewering aan de buitenkant van de dijk gefietst tot aan Harlingen. Bij het binnen rijden van Harlingen begon het weer te regenen maar we waren snel bij ons overnachting adres.

Na een heerlijke douche en de tassen een beetje geordend te hebben zijn we even het stadje in gewandeld om wat te drinken en te eten.

Morgen gaan we even terug naar huis omdat we een feestje hebben waar we van vinden dat we deze uitnodiging niet kunnen beschamen. Zondag zijn we weer terug en hervatten we onze reis.

Aantal km vandaag 61.