rondjeijsselmeer.reismee.nl

Zwolle - Wieringerwerf

Vanmorgen 07.00 uur aan het ontbijt want we wilden om 08.15 uur met de trein naar Harlingen.

Om 10.45 uur waren we weer terug in het Hotel in Harlingen waar we mijn fiets en de bagage hadden achtergelaten, na ons verkleed en een kop koffie gedronken te hebben zijn we vertrokken.

Eerst weer buitendijks langs de Waddenzee richting Afsluitdijk met een stevige bries maar verder was het goed weer. Eenmaal op de afsluitdijk aangekomen hadden we 30 kilometer voor de boeg met de wind in de kop zodat we er flink aan moesten trappen, we hadden namelijk een windkracht 5 bf.

Na een kilometer ongeveer de helft gefietst te hebben zijn we even aan de kant gegaan om wat te eten want de calorieën die we verbruikte waren aanzienlijk. Na deze pauze weer verder naar het punt waar het standbeeld van Ir. Lely staat daar wat foto's gemaakt en nog even een praatje met een man en vrouw die ook op de fiets waren voor een rondje Nederland.

Het laatste stuk van de afsluitdijk afgemaakt en zijn we naar een restaurant gegaan waar we heerlijk buiten op het terras wat hebben gedronken met het zicht op de afsluitdijk.

Na onze pauze op het terras door gefietst naar Wieringerwerf, dit ging eerst een stuk door een bos wat wel even heerlijk was na onze tocht van open en bloot met de haren in de wind over de afsluitdijk. Het dorp Wieringerwerf ligt eigenlijk gewoon midden in de Wieringermeer of dat het zo maar neer gelegd is. Wij waren nog wat vroeg en besloten om eerst maar wat te gaan consumeren, het dorp in gereden maar konden geen restaurant of bar vinden dus maar even aan een voorbij lopende dame gevraagd of zei ons kon zeggen waar er wat te vinden was, zij verwees ons naar het Hotel/restaurant van der Valk. Hier hebben we heerlijk een uurtje gezeten en gelijk een reservering gemaakt om deze avond daar te gaan eten.

Wij hadden ook hier een vrienden op de fietsadres waar we erg vriendelijke werden onthaald door de vrouw, nadat we onze kamer betrokken hadden eerst even lekker douchen. Om 18.45 uur op weg naar van der Valk voor ons diner, toen we daar aankwamen zeiden we tegen elkaar het is maar goed dat we gereserveerd hebben want het hele restaurant zat vol. We hebben heerlijk gegeten en daarna terug naar ons logeer adres nog even wat tv gekeken en toen lekker slapen.

Aantal kilometers 61.5 km.

Tot morgen.