rondjeijsselmeer.reismee.nl

Wieringerwerf - Maassluis

Vanmorgen 08.00 uur aan het rijkelijke ontbijt en een leuk onderhoud met onze gastvrouw, nadat we alles weer op en aan de fiets geplaats hebben om 09.15 uur vertrokken.

Vandaag geven ze behoorlijk wat regen op dus zijn we voorbereid maar voorlopig is het droog en eigenlijk prima weer. Het eerste stuk is best wel een saai tot dat we in Medemblik aankomen daar is wel weer wat te zien en te beleven. We overleggen hoe we de route vervolgen want de officiële route gaat via de kop van west Friesland over Enkhuizen naar Hoorn, aangezien we deze route een maand geleden al hebben gefietst besluiten we direct richting Hoorn te gaan en dan verder naar ons logeeradres in Edam.

Halverwege Hoorn - Edam kwam dan toch de regen die ze voorspelt hebben, dus de regenkleding aan en verder trappen. Aangekomen in Edam even rond gekeken en op een terras onder een parasol een droge plek gezocht om een kop koffie te drinken.

We waren wel aan de vroege kant 15.00 uur dus eerst maar even ons logeeradres gebeld hoe laat we terecht konden, het antwoord was 17.00 uur maar aangezien we het toch wel koud hadden maar weer even een rondje door het dorp. Bij mij kwam het idee om door te gaan naar huis naar voren eerst nog niets gezegd maar uiteindelijk het toch bij Marian aangegeven, die gaf een antwoord van nou wat let je, maar het betekende wel dat we nog zo'n 25 km verder moesten om in Amsterdam de trein naar huis te nemen.

Marian gaf aan dat ze dat nog wel aankon, inmiddels was het wel droog dus hebben we het rit aangenomen naar Amsterdam. We waren om 16.45 uur op Amsterdam Centraal, daar de fietsen in een bewaakte fietsenstalling geplaatst en hebben we heerlijk zitten eten alvorens we de treinreis naar Schiedam aan zouden vangen.

Om 19.00 uur vertrokken uit Amsterdam en om 20.15 uur weer thuis na een leuke fietstocht wel een dag eerder als gepland maar dat voelde voor beide wel goed.

Deze tocht was voor beide een experiment of het wel goed zou gaan met onze verschillende fiets snelheden, maar onze conclusie is dat dit prima gaat en zullen we nog wel meer van dit soort ritten doen in de toekomst.

Totaal aantal kilometers 84 km.